HTML

Már semmi sem szent?

2008.02.05. 09:38 freya-spamblog

- kialakulóban a magyar spammelési szokások, kéretlen levelekben kérik adónk 1%-át non-profit szervezetek -

Magyarországon immár 1997 óta lehet rendelezni a személyi jövedelemadó bevallásakor, hogy az állam a befizetett összeg 1%-át mire fordítsa, pontosabban: melyik civil, non-profit szervezet számlájára utalja át. Az 1%-okért évek óta óriási harc folyik, hiszen a teljes keret ebben az évben eléri a 26 milliárd forintot, ám az elmúlt év statisztikája alapján csak minden második adózó nyilatkozik érdemben adója 1%-áról.

A civil szervezetek leggyakrabban társadalmi célú hirdetésekben kérik az adózók felajánlását – ám ezt csak a kevesek engedhetik meg maguknak, hiszen a médiumok TCR tarifái a listaár 10-30%-ára rúgnak. Ezért rendkívül fontos, hogy a szervezetek minél olcsóbban érjék el a célcsoportjukat.

Új eszköz – de vajon törvényes?

Akinek nem futja hirdetésekre, az honlapja, vagy egyéb megjelenési felületén kérheti adónk 1%-át, ám élelmes civilek újabban spamekkel bombázzák a lakosságot, amelyben négy, „közkedvelt” területen (gyermek-, környezet-, állat- és egészségvédelmi) működő civil szervezeteket ajánlanak az adóbevallásukat kitöltők figyelmébe. A csatolt honlapcímen egy olyan portál található, amelyen mind a négy szervezet tevékenységét bemutatja, illetve azonnal rendelkező nyilatkozat is letölthető, ezzel is megkönnyítve az adóforintok eljutását a címzettekhez:

„Az új eszköz, amellyel felajánlásra buzdítanak olcsó és hatékony, viszont nem törvényes.” – mondja Bódis Ákos, a spamszűrőket készítő Sunbelt Software hazai képviseletének ügyvezetője.

Adónk 1%-áról spamben

 

Magyarországon ugyanis az Európai Uniós szabályozás él, vagyis ismeretlentől csak akkor kaphatunk levelet, ha erre előzetesen engedélyt kért, és mi azt írásban megadtuk.

„Problémás a levélvégi mondat is: /e-mail címét webes ismerősétől kaptuk/: a webes ismerős alatt legfeljebb a közösségi portálok tagjait érthetnénk, ettől függetlenül bárki is adta meg e-mail címünket a spam kiküldőjének, az még nem jogosítja fel arra, hogy levelet küldjön nekünk.” – teszi hozzá a szakember.

A kiküldők valószínűleg abban bíznak, hogy a nemes ügyre való tekintettel senki sem veszi majd zavarásnak és nem tesz feljelentést, ami egyébként minden kéretlen levél beérkeztekor jogában áll.

Kialakulóban a magyar spammelési szokások

A Sunbelt Software szakembere szerint viszont más oka is lehet az 1%-os adót kérő levél kiküldésének. Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján fejlődőben van a magyar spammelési „kultúra”. Egyre több az úgynevezett tapogatózó spam, amely ártatlan, vagyis nem kereskedelmi célú levélként teszteli azt, hogy hány felhasználó kattint rá a kiküldött linkre – ilyen lehet a szóban forgó e-mail is. A spammelők ilyenkor a legtöbb felhasználó által alkalamzott spamszűrő működését és hatékonyságát mérik le, majd a begyűjtött tapasztalatok és kattintási statisztikák alaján ajánlatot tesznek megrendelőiknek, és készítik el „igazi”, már fizetett hirdetéseket tartalmazó kéretlen levelüket:

Fizetett hirdetés egy magyar spamben

Mivel a legtöbb otthoni internetező valamilyen fajta ingyenes, tanítható spamszűrőt használ, amelynek először meg kellett mutatni, hogy melyik levél spam és melyik nem, ezért megfigyelhetjük, hogy a fizetett hirdetést tartalmazó levélben már vicces töltelékszöveget is alkalmaznak, ami minden bizonnyal az email szavait statisztikai módszer alapján elemző kéretlen-levél szűrők megkerülésére szolgál. A vicces megjegyzés persze abban is segíthet, hogy az olvasónak valami szórakoztatót is nyújtson a spam, így inkább körlevélhez, mint kéretlen reklámhoz hasonlítsák. Mindenesetre, ha nem tanítható levélszűrővel, hanem a másik nagy csoportba tartozó, a világméretű közösségi adatbázison alapuló technológiát is alkalmazó spamszűrővel szűrűnk, akkor biztosan elkerülhetjük a hasonló leveleket: ha egyszer egy felhasználó spamként jelöli meg az adott levelet, akkor azt más már nem kapja meg jó levélként.

A Sunbelt Software-ről
Az 1994-ben alapított, amerikai székhelyű Sunbelt Software otthoni és vállalati IT biztonságtechnikai szoftverek vezető szállítója: portfóliója spamszűrő, tűzfal és kémprogram-eltávolító termékektől a hálózatbiztonsági és rendszermenedzsment programokig terjed.

A Message Partners-ről
A 2001-ben alapított, amerikai székhelyű Message Partners a piacvezető spamszűrő és antivírus motorokat egyetlen védelmi rendszerbe integráló MPP szállítója. A vállalati és internetszolgáltatói környezetben alkalmazott, robusztus MPP egyedülálló módon ötvözi a legjobban teljesítő levélszűrő technológiákat egy átfogó levélkezelő rendszerrel, ami egyetlen integrált megoldásként minden levelezési problémára megoldást jelent.

A Yellow Cube 2000. Kft.-ről
A Yellow Cube 2000. Kft. egyéni és vállalati ügyfeleknek fejleszt és kínál biztonságtechnikai szoftvereket, elsősorban spamszűrő és kémprogram-eltávolító termékeket. A cég a piacon egyedülállóként magyar nyelvű spamszűrő szoftvert fejleszt, továbbá a Sunbelt Software és a Message Partners termékeinek kizárólagos hazai disztribútoraként a biztonságtechnikai szoftverek széles választékát kínálja otthoni felhasználóktól a nagyvállalatokig.

Szólj hozzá!

Címkék: spam közösség magyar hatékonyság körlevél vicces 1% non profit spamszűrő sunbelt sajtónyilatkozat tanítható tapogatózó

A bejegyzés trackback címe:

https://spam.blog.hu/api/trackback/id/tr9325968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása