Ismerős az a helyzet, amikor egy levelezőlistára küldött email után rengeteg Out of Office üzenetet kapunk?
Az Exchange 2003 rendszergazdák tehetnek valamit a távollét figyelmeztetők áradata ellen, ha elvégezik el az alább javasolt beállítást. (Feladóként persze ez nem ment meg a sok automatikus választól, de minél több kiszolgálón beállítják, a helyzet annál jobb lesz.)
Ugyan nem újdonság (sőt, 4 éves hír) de az Exchange 2003-tól már egy registry kulcs módosítással beállítható, hogy az Out of Office üzeneteket a kiszolgáló csak akkor küldje ki, ha a távollevő kolléga címe szerepel a To: vagy CC: mezők egyikében. Mivel a levelezőlisták általában nem közvetlenül a felhasználónak címezik a levelet, ezért ezzel a beállítással elkerülhető, hogy a szerver automatikus távollét válaszokat küldjön. (Személyes tapasztalatom, hogy egy céges levelezési listáról ideiglenesek ki kellett zárni egy felhasználót, mert Out of Office üzenetekkel megállás nélkül válaszolt a saját Out of Office üzeneteire, így percenként új levéllel bombázta a lista tagjait)
A beállítás elvégzéséhez a SuppressOOFsToDistributionLists nevű, DWORD típusú paramétert hozzuk létre 1 értékkel az alábbi helyen:
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\MSExchangeIS\ParametersSystem